Google PageRank – czy jeszcze jest ważny w pozycjonowaniu?
Wiele osób zaczęło się zastanawiać czy nota PageRank faktycznie ma jeszcze wpływ na to czy dana strona znajdzie się wyżej czy też niżej w wynikach wyszukiwania.
Google od zawsze robi wszystko aby strony pojawiające się na liście wyników na zapytanie o daną frazę były jak najbardziej wartościowe dla użytkownika. W związku z tym, cały czas wprowadzane są coraz to nowe zasady oraz zmiany w algorytmach, które mają spowodować, że pozycjonowanie stron będzie uczciwsze i bardziej miarodajne. Jednym z postrachów pozycjonerów była między innymi nota PageRank, która w rzeczywistości wartościowała konkretne strony i miała ogromny wpływ na to na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania znajdzie się pozycjonowana przez nich witryna. Czy jednak nadal jest to tak ważne?
Co to PageRank?
Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma obecnie bardzo wiele różnych czynników, które należy brać pod uwagę podczas procesu pozycjonowania. Jednym z najważniejszych jednak, który niemalże decyduje o pozycji konkretnej strony jest link popularity. Każda czołowa wyszukiwarka, w tym rzecz jasna również Google, w dużej mierze kieruje się właśnie tą wytyczną. A w jaki sposób można ustalić współczynnik link popularity? Decydującą rolę w tym przypadku odgrywa ilość linków, które prowadzą do wybranej witryny.
Jak zapewne każdy wie link linkowi nie jest równy, dlatego Google zdecydowało się na stworzenie odpowiedniego algorytmu, który byłby w stanie wartościować takie linki. W taki sposób właśnie pojawiła się nota PageRank, która jest nadawana każdej jednej stronie. Co ma wpływ na wysokość noty? Ważna jest oczywiście ilość linków, które prowadzą do danej strony, jednak równie istotna jest wartość PR samej strony, na której owe linki zostały umieszczone. Dokładne zasady obliczania noty PageRank dla poszczególnych stron są ścisłą tajemnicą Google.
Czy nota PageRank jest wciąż ważna?
Wiele osób zaczęło się zastanawiać czy nota PageRank faktycznie ma jeszcze wpływ na to czy dana strona znajdzie się wyżej czy też niżej w wynikach wyszukiwania. Wątpliwości są uzasadnione, gdyż jak się okazuje główny algorytm Google nie przywiązuje już zbyt dużej wagi do tego jaką notę dostała wybrana strona. Nie zmienia to jednak faktu, iż nota PageRank nadal wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, dlatego pozycjonerzy nie powinni przestawać dbać również o ten element.
To jaką notę otrzymała dana strona można bez większych problemów sprawdzić poprzez instalację paska narzędzi Google w swojej przeglądarce. Wchodząc na konkretną stronę z pewnością zauważymy zielony pasek, który jest odzwierciedleniem otrzymanej noty PageRank. Zatem im jest on dłuższy, tym lepsza jest również nota, a co za tym idzie wartość przeglądanej witryny.
Opublikuj komentarz